• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Influences on interactions between physicians in the public and private sectors and medical representatives in Yemen

    Thumbnail
    عرض / فتح
    jphs12375.pdf (462.6Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Al-Areefi, Mahmoud A.
    Ibrahim, Mohamed Izham M.
    Hassali, Mohamed Azmi A.
    Alfadl, Abubakr A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objective This study aims to assess the relative importance of attitude and subjective norms as well as physicians' characteristics and practice-setting factors in predicting the outcome of physicians' interactions with MRs. Methods A cross-sectional survey was conducted among a convenience sample of 602 physicians in Sana'a, Yemen. The data were analysed using descriptive and inferential analyses. The t-test/Mann–Whitney test and ANOVA/Kruskal–Wallis test with post hoc analysis, principal component analysis, correlation analysis and regression analysis were applied at an a priori significance level of 0.05. Key findings The response rate was 76.5%. Results showed that physicians who see a greater number of MRs per week or have academic affiliations were significantly more likely to have received high/low-value promotional items than were those who saw fewer MRs or have no academic affiliations (P values < 0.001 and 0.021, respectively). Also male physicians and physicians who have private clinics were significantly more likely to have received high-value promotional items (P value < 0.001). Three out of five hypotheses were supported (physicians' belief in the appropriateness of accepting high/low-value pharmaceutical companies' promotional techniques relate positively and significantly to their behaviour of interactions with MRs, and physicians' attitudes towards pharmaceutical companies relates positively and significantly to their interactions with MRs). Conclusion Physicians in Yemen consider most of the promotional techniques as normal practice. The article provides empirical evidence for policymakers in developing countries in general, and Yemen specifically, to develop suitable policies and regulations for drug promotion.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1111/jphs.12375
    http://hdl.handle.net/10576/47263
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1444‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video