• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EVALUATING THE EFFECTIVENESS OF LEAN MANAGEMENT TOOLS ON ORGANIZATIONAL EFFICIENCY: A CASE STUDY OF QATAR UNIVERSITY EDUCATIONAL SERVICE PROCESS

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Wigdan Ahmed_ OGS Approved Project.pdf (2.741Mb)
    التاريخ
    2023-06
    المؤلف
    AHMED, WIGDAN M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The COVID-19 pandemic has had a significant effect on many aspects. The educational service sector is one of those aspects. Due to that, many educational services at Qatar University have been changed from being delivered on campus to being provided remotely. One of these services is the Basic Calculus Program, offered by the Student Learning Support Center. This project focuses on considering this program as a case study to evaluate the efficiency of educational services. The goal of this project is to use lean management tools to demonstrate the reduction in waste, non-value-added activities, and other inefficiencies from the Basic Calculus Program service's primary delivery method to contrast the current automated approach to service delivery with the previous state and to show how to further enhancements to the automatic service delivery process affect the length of staff service. Moreover, a survey questionnaire was used to verify the validity of the automated service delivery state after further improvement was applied to the process. As a result of this study, the lead time of the automatic service delivery process has been reduced by around 90% compared to the previous delivery state. Continuous improvements are applied to this automated service. As a result, the employee service time in the process has been saved by 50%, the attendance rate for the program increased from 66% to 81%, and the satisfaction level with the service provided is 98%. This percentage was achieved by eliminating waste and non-value-added activity and transferring it to automate the service delivery method. The automated service has been monitored, and continuous improvement has been made by reducing the number of sessions of the program and saving the employee's service time without affecting the service efficiency or the satisfaction of the end-users with this service.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/47658
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎140‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video