• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم الاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم الاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The dynamics of negative stereotypes as revealed by tweeting behavior in the aftermath of the Charlie Hebdo terrorist attack

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2405844020311555-main.pdf (2.416Mb)
    التاريخ
    2020-08
    المؤلف
    Yousri, Marzouki
    Barach, Eliza
    Srinivasan, Vidhushini
    Shaikh, Samira
    Feldman, Laurie Beth
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    We describe the evolution of a stereotype as it emerged in tweets about the Charlie Hebdo terrorist attack in Paris in early 2015. Our focus is on terms associated with the Muslim community and the Islamic world. The data (400k tweets) were collected via Twitter streaming API and consisted of tweets that contained at least one of 16 hashtags associated with the Charlie Hebdo attack (e.g., #JeSuisCharlie, #IAmCharlie, #ParisAttacks), collected between January 14th and February 9th. From these data, we generated pairwise co-occurrence frequencies between key words such as “Islam”, “Muslim(s)”, “Arab(s)”, and “The Prophet” and possible associates such as: “terrorism”, “terror”, “terrorist(s)”, “kill(ed)”, “free”, “freedom” and “love”. We use changes in frequency of co-occurring words to define ways in which acute negative and positive stereotypes towards Muslims and Islam arise and evolve in three phases during the period of interest. We identify a positively-valenced backlash in a subset of tweets associated with the “origins of Islam”. Results depict the emergence and transformation of implicit online stereotypes related to Islam from naturally occurring social media data and how pro-as well as anti-Islam online small-world networks evolve in response to a terrorist attack.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844020311555
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e04311
    http://hdl.handle.net/10576/48078
    المجموعات
    • العلوم الاجتماعية [‎100‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video