• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluating the Short-Term Sustainability of Shared E-Scooters: A Usage-Centered Approach

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Ja'far Mandouri_ OGS Approved Thesis.pdf (1.101Mb)
    التاريخ
    2023-06
    المؤلف
    Mandouri, Ja'far Mohammad Hasan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Recent years have seen a sharp rise in the use of shared electric scooters, which is indicative of a significant change in usage patterns. However, due to their emergence, their sustainability impacts are not well known. This necessitates studies examining the potential life cycle impacts of such technologies. Therefore, the purpose of this thesis is to propose a life cycle sustainability assessment of shared e-scooters with an emphasis on utilization rate. The research used global multiregional input-output analysis to assess macro-level sustainability implications related to production, transportation, operation, and end-of-life phases. According to the study, manufacturing has the greatest environmental effect and is the most vulnerable life-cycle phase in the majority of the sustainability impact categories. Additionally, the study concludes that the use rate of e-scooters is critical to maximizing the intended sustainability advantages of this emerging technology. When usage grows, the environmental effect per passenger kilometer traveled can be greatly decreased, whereas social and economic impacts are also enhanced. The need for regular collection and distribution of shared e-scooters leads to higher environmental, social, and economic ramifications when personal and shared e-scooters are utilized at the same rate.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/48142
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎146‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video