• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Family and state ownership, internationalization and corporate board-gender diversity Evidence from China and India

    Thumbnail
    التاريخ
    2017-01-01
    المؤلف
    Saeed, Abubakr
    Yousaf, Amna
    Alharbi, Jaithen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose - In times of vivid debates on the inclusion of women on boards, the purpose of this paper is to shed a new light on the composition of boardrooms in emerging market firms by investigating how family and state ownership affect board-gender diversity in the emerging economies. Design/methodology/approach -This study uses Tobit regression to examine the effect of firm ownership on board-gender diversity. A panel data set of Chinese and Indian firms for the period 2004-2013 is used to conduct this study. Findings -The results show a negative and significant impact of family and state ownership on the proportion of women directors. However, this relationship is seen to be reverse if the firm is operating in international markets. Notably, a negative relationship was seen to persist between ownership structure and board-gender diversity for both female executive and independent board members, whereas a positive impact of internationalization was observed only for independent female directors. Originality/value -This research addresses the board-gender diversity issue in emerging economies by focusing on firm characteristics which are unique to their business context. Further, this study identifies the conditions under which emerging market firms assimilate or proscribe women on their boards by recognizing the salient features of firms from emerging markets. Hence, in doing so, new evidence is added to the studies on the determinants of board-gender diversity. Lastly, it advances the earlier literature based on resource dependency and agency views and demonstrates the importance of internationalization for the inclusion of women on corporate boards.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85018976097&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/CCSM-11-2015-0159
    http://hdl.handle.net/10576/48460
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video