• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of destination images on tourists’ decision making: A technological exploratory study using fMRI

    Thumbnail
    عرض / فتح
    10-1108_JHTT-06-2015-0024.pdf (275.4Kb)
    التاريخ
    2015-08-17
    المؤلف
    Al-Kwifi, Osama Sam
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose – The purpose of this paper is to explore the influence of destination images on tourists’ behavioral intention to select a destination for their next vacation. Most of previous studies investigated this relationship by interacting with tourists during their stay in the destination. However, this research examines the impact of destination images before tourists visit a destination, using functional technological-oriented magnetic resonance imaging (fMRI) approach to track brain activation during the decision to select a destination. Design/methodology/approach – The proposed model is adopted from the theory of planned behavior. Study participants divide a set of hotel destination images into two groups: attractive and non-attractive destination images. A blocked design experiment was used during fMRI scan to track brain activities resulting from presenting the two groups of images to participants, and record the strength of their intention to visit the attractive destination. Findings – The level of brain activation at the ventromedial prefrontal cortex (vmPFC) increased when participants were asked to assess the attractive destination images compared with the level of activation for non-attractive ones. Also, the positive attitude toward an attractive destination led to higher intention to visit that destination. Research limitations/implications – This study enhances the authors’ understanding of how tourists analyze destination images to reach a decision on future action. It can also be used to help destination managers define an advertisement strategy that makes their destination more attractive. Originality/value – Although the literature reports considerable research on destination image and its influence on tourists intention, this is the first exploratory study to use the fMRI technology to investigate tourists’ attitude toward destination images.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84938256484&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/JHTT-06-2015-0024
    http://hdl.handle.net/10576/48618
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video