• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Peer Verbal Encouragement Enhances Offensive Performance Indicators in Handball Small-Sided Games

    Thumbnail
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Sahli, Faten
    Sahli, Hajer
    Trabelsi, Omar
    Jebabli, Nidhal
    Zghibi, Makram
    Haddad, Monoem
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objective: This study aimed at assessing the effects of two verbal encouragement modalities on the different offensive and defensive performance indicators in handball small-sided games practiced in physical education settings. Methods: A total of 14 untrained secondary school male students, aged 17 to 18, took part in a three-session practical intervention. Students were divided into two teams of seven players (four field players, a goalkeeper, and two substitutes). During each experimental session, each team played one 8 min period under teacher verbal encouragement (TeacherEN) and another under peer verbal encouragement (PeerEN). All sessions were videotaped for later analysis using a specific grid focusing on the balls played, balls won, balls lost, shots on goal, goals scored, as well as the ball conservation index (BCI), and the defensive efficiency index (DEI). Results: The findings showed no significant differences in favor of TeacherEN in all the performance indicators that were measured, whereas significant differences in favor of PeerEN were observed in balls played and shots on goal. Conclusions: When implemented in handball small-sided games, peer verbal encouragement can produce greater positive effects than teacher verbal encouragement in terms of offensive performance. 2023 by the authors.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/children10040680
    http://hdl.handle.net/10576/48740
    المجموعات
    • التربية البدنية [‎138‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video