• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • التخصصات الصحية
  • أبحاث التخصصات الصحية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • التخصصات الصحية
  • أبحاث التخصصات الصحية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Understanding and Fostering Mental Health and Well-Being among University Faculty: A Narrative Review

    Thumbnail
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Hammoudi Halat, Dalal
    Soltani, Abderrezzaq
    Dalli, Roua
    Alsarraj, Lama
    Malki, Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In recent years, there has been increasing recognition of mental health concerns in academia, with stress, burnout, anxiety, and depression being reported among faculty members. The demanding work environment, the need to balance personal and professional duties, and the constant pressure of productivity while navigating multiple tasks of teaching, research, mentorship, professional development, and service all impact the mental health and overall well-being of faculty. Higher education institutions have structurally changed as has the research landscape. These changes as well as faculty-specific and student-specific factors coupled to the effect of the COVID-19 pandemic have led to profound effects on the mental health of academics. This paper is a narrative review of the pertinent literature describing faculty mental health and well-being. It summarizes the available evidence on factors influencing faculty mental health and shows the prevalence of anxiety, depression, stress, and burnout among faculty from various academic fields and along the whole academic ladder. Using a suggested framework that collates the efforts of leaders and faculty, the paper concludes by exploring strategies that promote work-life balance among academics and suggesting effective interventions to improve their mental health outcomes.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/jcm12134425
    http://hdl.handle.net/10576/48805
    المجموعات
    • أبحاث التخصصات الصحية [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video