• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز دراسات الخليج
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز دراسات الخليج
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Fostering a reading culture: evidence from Qatar Reads

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Fostering a reading culture evidence from Qatar Reads.pdf (1.742Mb)
    التاريخ
    2022-01-01
    المؤلف
    Cochrane, Logan
    Ozturk, Ozcan
    Khataee, Hanieh
    Al-Hababi, Reem
    Al-Malki, Fatema
    Nourin, Hisham
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Qatar has experienced rapid economic development in recent decades and has made large investments in the education sector to improve learning outcomes. The Qatar National Vision of 2030 also aspires to encourage life-long learning, one enabler of which is fostering a reading culture. This paper assesses one program that has aimed to enable this change and the modalities it employs, thereby contributing evidence regarding this under-studied country within rapid transition. The evidence suggests that the majority of children who participate in the program significantly improve their attitude toward reading without any gendered differences. The findings also show that compared to before joining the program, the majority of participating children spend more time reading, and the majority of parents spend more time reading with/to their children. However, these positive behavioral changes are not experienced by all children or parents. We also explore key barriers to change, relating to time limitations, challenges related to technology, and individual difficulties. Based on this case study assessment, recommendations are offered to enhance the activities of the program, particularly regarding barriers as well as for expanding the coverage of the program and broadening inclusion.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85127307257&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/21665095.2022.2050774
    http://hdl.handle.net/10576/48880
    المجموعات
    • الأبحاث [‎112‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video