• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • كتب
  • الكتب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • كتب
  • الكتب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    COUNTRY OF ORIGIN EFFECTS ON SERVICE EVALUATION

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Country of origin Effects on Service Evaluation OA.pdf (5.015Mb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Al-Sulaiti, Khalid I.
    Al-Sulaiti, Ibrahim K.
    السليطي, خالد بن إبراهيم
    السليطي, إبراهيم بن خالد
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Recent literature has shown that numerous past studies have examined the effects of service quality, brand image and product features with country-of-origin (COO) effects as customers pay attention to specific service evaluation. This book is a rare work exploring service evaluation with country-of-origin effects. Well-known international researchers with cultural diversities have written various chapters that define the relationship between service quality, brand image, and service evaluation concerning country-of-origin effects to address customer satisfaction. The COO effect also describes bias of a specific nationality, which refers to consumers' psychology and the perceived value that influences the decision based on innovative service. Customers consider the impact of COO and service evaluation associated with a specific service. This work contributes to scientific knowledge on international marketing that describes country-of-origin, which influences consumers' decisions on service quality. The COO effect shows that end consumers decide on service quality and brand features. Service evaluation and the COO effect stimulate service quality and performance. Accordingly, brand features, service quality, and the COO effect promote consumers' perceptions and decision-making beyond their conscious control. The innovative models examine different factors of service evaluation. The work's generalizability supports insight into future research directions for various regions worldwide.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/49727
    المجموعات
    • الكتب [‎19‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video