• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Al-Maha mobile shop

    Thumbnail
    التاريخ
    2011
    المؤلف
    Katsioloudes, Marios
    Jabeen, Fauzia
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Title: Al-Maha mobile shop. Subject area: Strategic management/entrepreneurship. Study level/applicability: Undergraduate and/or MBA level in either a strategic management and/or entrepreneurship courses. Case overview: The dilemma that Zayed, Al-Maha's founder and owner, is facing, is typical for an entrepreneur who has been successful for a number of years (ten, in his case), without a formal strategy. He is now at a cross-road: should he expand in his present location in the Madinat Zayed Shopping Center, in Abu Dhabi, UAE, or open another store in another location? if he grows within its current location, how would that be? Zayed, like many small-store owners in a developing economy, faces fierce competition especially in the mobile phone business. Technology is changing constantly, demand is increasing and he has to address all these issues, among others, before making a decision. Should he create an advisory council so he can be the recipient of feedback from trusted individuals who might serve on this council? Finally, he is seeking his close friend Refaat's opinion, as to what to do next and how. Expected learning outcomes: Students should be able to: analyze the internal and external environments of a small-medium enterprise (SME); understand the importance of a vision/mission and smart objectives; make strategic decisions regarding the future direction of an SME; analyze the financial statements of an SME; draft a strategic plan based on the aforementioned; and understand the pros and cons of an SME in a developing economy such as the UAE. Supplementary materials: Teaching notes.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/20450621111186228
    http://hdl.handle.net/10576/50060
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video