• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Self-reported likely behaviour of rail passengers during an emergency evacuation-A case study of Kuala Lumpur, Malaysia

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0386111221000303-main.pdf (751.9Kb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Mohamed, Muhammad Abrar Iman
    Rahman, Noorhazlinda Abd
    Dias, Charitha
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Prior knowledge on how passengers behave during a potential emergency evacuation could be advantageous in designing efficient crowd management and emergency procedures. This study examines the likely behaviours of Malaysian passengers during a potential future emergency evacuation situation. Four key behaviours, i.e., reactive, proactive, cooperative and competitive behaviours, were considered. A questionnaire survey was conducted at one major rail transit terminal in Kuala Lumpur, Malaysia to collect the data. All 301 questionnaire responses displayed non-uniformity in their likely behaviour. Results explained that the passengers are more likely to be proactive (e.g., move to exit immediately as soon as the warning siren is sounded) than reactive (e.g., go to assembly point after being instructed) during the pre-evacuation. Further, people are more likely to be cooperative (e.g., help other people who may have difficulties in getting out) than competitive (e.g., push or shove other peoples to get out quickly) during the evacuation. In terms of demographic influences on behaviours, results demonstrated that there could be significant differences in certain behaviours between males and females and between different age groups. The findings of this study provide valuable information for developing models for simulating passengers' evacuation at rail transit terminals. Further, the managers of emergency response could utilize such data and outcomes in devising effective crowd management strategies and developing appropriate training and educational campaigns.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.iatssr.2021.06.004
    http://hdl.handle.net/10576/50096
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      A study on the determinants of Ethiopian minibus taxi drivers' speeding behaviour: An application of the 'major theorists' model 

      Mamo, Wondwesen Girma; Ross, Veerle; Alhajyaseen, Wael K.M.; Reinolsmann, Nora; Brijs, Kris ( Elsevier B.V. , 2022 , Article)
      Speeding is the most common road safety problem that results in many traffic accidents in Addis Ababa, Ethiopia. Minibus taxis substantially contribute to speed-related road traffic crashes in Addis Ababa. This study aimed ...
    • Thumbnail

      Using driving simulator to study the effect of crash fact signs on speeding behaviour along freeways 

      Alhomaidat, Fadi; Hasan, Raed Abdullah; Hanandeh, Shadi; Alhajyaseen, Wael ( Taylor & Francis , 2022 , Article)
      A driving simulator study was utilized to evaluate a potential countermeasure for speeding behaviour in order to reduce speed spillover. The behaviour of 56 subjects was observed. Participants drove a freeway for 5300 ...
    • Thumbnail

      Behavioural intention to use fully autonomous vehicles: Instrumental, symbolic, and affective motives 

      Benleulmi, Ahmed Ziad; Ramdani, Boumediene ( Elsevier Ltd , 2022 , Article)
      Autonomous Vehicles (AVs) have the potential to transform the transportation industry with significant economic, social and environmental benefits. However, the mass deployment of AVs depends on public desire to use them. ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video