• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A comprehensive review on the application of bioethanol/biodiesel in direct injection engines and consequential environmental impact

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S2666790821000525-main.pdf (2.642Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Mobin Siddique, Md Bazlul
    Khairuddin, Nozieana
    Ali, Nur Afiqah
    Hassan, Mohd Ali
    Ahmed, Jubaer
    Kasem, Saad
    Tabassum, Mujahid
    Afrouzi, Hadi Nabipour
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Bioethanol/biodiesel are deemed a highly suitable alternative to conventional fuels in the near future due to their versatility in production techniques and operability. This paper examines the engine performance and possible scope of improvement in direct injection engines powered by biofuel blends. The obtained outcomes from this review are mainly focused on three distinguished fuel properties: fuel feasibility, emissions, and engine performance. Critical analysis of these factors is followed by the highlighting of the possible scope of improvement. This review indicates that biofuels perform best with additives or as an additive when used with traditional petroleum fuels. Research analysis indicates that biodiesels show significant improvement in ignition delay due to higher oxygen content compared with traditional petroleum fuels and produce lower emission of pollutant gas. However, engines have shown a decrease in performance regarding power output, torque, and fuel efficiency. The suggested improvement to counter these issues include the addition of nanoparticles, exhaust gas recirculation, ethanol/methanol fumigation, and introduction of various methyl esters into the mixture.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.clet.2021.100092
    http://hdl.handle.net/10576/50261
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video