• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    From mono-criterion to multi-criteria decision aid: A necessary but unfinished evolution in operational research

    Thumbnail
    عرض / فتح
    From mono-criterion to multi-criteria decision aid a necessary but unfinished evolution in operational research.pdf (188.6Kb)
    التاريخ
    2014-01-01
    المؤلف
    Aouni, Belaïd
    Laflamme, Simon
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The aim of this paper is to discuss the evolution process from the mono-criteria decision making paradigm to the multi-criteria decision aid paradigm. This process is based on the fact; in general, the decision-maker desires to consider simultaneously several heterogeneous and conflicting dimensions instead of optimising one single objective such as minimising the cost or maximising the profit. This paradigm shift has led to a different way of using mathematical reasoning and tools within the discipline of operational research. Basically, a shift that has meant a return to the roots of the decision making process in order to develop models that attempt to integrate explicitly the decision-maker's preferences where he/she will be playing the main role during the decision-making process. In this paper we will look at some epistemological aspects of this evolution and point out that this mission of integrating explicitly the decision-makers preferences within the multi-criteria decision aid models remains unfinished. © 2014 Inderscience Enterprises Ltd.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84925288073&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1504/IJADS.2014.060332
    http://hdl.handle.net/10576/50712
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎768‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video