• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An Artificial Intelligence Approach to Estimate Peak-Hour Travel Time

    Thumbnail
    التاريخ
    2023-01-01
    المؤلف
    Ghanim, Mohammad Shareef
    Shaaban, Khaled
    Siam, Abdulla
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Average delays are an example of traffic network performance measures. They can be measured at intersections to estimate the average delay per vehicle at various levels, such as intersection, approach, or lane group. On the other hand, average delays at a given route are implicitly measured by estimating the difference between free-flow travel time to the observed ones. Different methods are used to estimate travel time for a given route, such as floating car, average speed, and vehicle tracking methods. This paper focuses on developing an artificial neural networks (ANN) model to predict travel time for specific routes based on field travel time measurements and other easy to measure characteristics, that are related to geometric layouts, peak-hour periods, posted speed limits, and route lengths. Travel time data for 75 different segments located in the State of Qatar were studied. Directional travel time data were measured in three different peak periods. A total of 450 travel time values were collected and analyzed. An ANN model was trained to estimate travel time. The results show that the ANN model was able to provide a reasonable estimation of travel time using limited information. The slopes of the regression plots between observed and predicted travel time values show a clear linear trend, with slopes around 0.85, and an intercept that is around 2.0.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85164539480&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/IETC57902.2023.10152121
    http://hdl.handle.net/10576/51113
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎873‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video