• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    AN ATTEMPT TO UNDERSTAND THE DRIVERS OF SOCIAL MEDIA COMMUNITY BRAND ENGAGEMENT IN QATAR: THE CASE OF INSTAGRAM

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Eshaima Azaghdani_OGS Approved Project.pdf (2.131Mb)
    التاريخ
    2024-01
    المؤلف
    AZAGHDANI, ESHAIMA
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The present thesis provides crucial insights into the drivers of social media community brand engagement, since these elements exert a noteworthy influence on several other aspects and outcomes, such as purchasing intention, repurchasing, brand trust, and loyalty. This thesis aims to investigate the factors that influence social media brand community engagement on Instagram, with a particular focus on the Qatari context. The study includes a thorough evaluation of a variety of influential elements. These elements include monetary and non-monetary rewards, social influence determinants such as subjective norms and social identification, and the distinguishing aspects of brand page characteristics such as content quality and interactive features. To further explore the theoretical understanding, the theories of planned behaviour, social identity theory, and social exchange theory will be implemented in the study. Furthermore, the study investigates the impact of electronic word of mouth in determining the dynamics of social media brand community engagement. Non-monetary rewards, customer community identification, subjective norms, content quality, and page interactivity have all been shown to impact brand community engagement significantly and positively on Instagram. However, monetary rewards were shown to have no impact. Electronic word of mouth was proven to have a significant positive influence as a mediator between the independent and dependent variables. To evaluate the research framework, online questionaries were distributed through multiple social media channels, focusing on Instagram users in Qatar who follow at least one social media page. This study gathered a sample of 230 reliable responses. This study adds to the understanding of social media brand community interaction dynamics on Instagram, providing valuable insights into digital marketing. It offers a complete view of how numerous factors interact to shape online brand communities within the ever-changing digital environment.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/51140
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video