• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Customer service quality, emotional brand attachment and customer citizenship behaviors: findings from an emerging higher education market

    عرض / فتح
    Customer service quality emotional brand attachment and customer citizenship behaviors findings from an emerging higher education market.pdf (2.213Mb)
    التاريخ
    2021-07-11
    المؤلف
    Sharif, Khurram
    Sidi Lemine, Mouna
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study examined the impact of university services on customers’ (students’) Emotional Brand Attachment (EBA) and Customer Citizenship Behaviors (CCB). The main reason for examining this association was to explore the role customer service generated EBA played in motivating students to exhibit voluntary and extra-role behaviors. Using 568 completed research questionnaires, the proposed hypotheses were tested using multiple regression analysis. In addition, mediation effect of EBA on customer service quality and CCB relationship were tested. The research findings indicated that reputation and academic aspects (primarily represented by teaching quality and student–faculty bonding) were most influential in creating EBA and subsequent willingness towards extra role and voluntary behaviors. The outcome of the mediation analyses showed that non-academic aspects (such as effective complaint resolution, IT support and administrative assistance) had a full mediating effect, whereas access and reputation had partial mediating effect, on students’ citizenship behaviors.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85110412858&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/08841241.2021.1949659
    http://hdl.handle.net/10576/51929
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video