• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Effect of Instagram Influencer Parasocial Relationship on Follower Behaviors: A Moderated Moderation Model of Expertise and Involvement

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Effect-of-Instagram-Influencer-Parasocial-Relationship-on-Follower-Behaviors_-A-Moderated-Moderation-Model-of-Expertise-and-Involvement.pdf (594.6Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Sulaiti, Sara Al
    Mimoun, Mohamed Slim Ben
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Social media influencers (SMI) are considered effective marketing weapons that firms increasingly use to endorse their products and brands. However, with the enormous diversity of social media and the multiplicity of SMI, marketers need to understand how to choose the right SMI on the right social media for a specific product or brand. This study aims to improve understanding of the influence of SMI followers’ behaviors by studying how parasocial relationship (PSR) interacts with SMI’s expertise for products with different levels of involvement to impact consumers’ behaviors. The authors proposed a three-hypotheses (nine sub-hypotheses) model that was tested via a scenarios-based survey. Data was collected from 1230 Instagram users living in Qatar. These results confirm the importance of PSR, SMI’s perceived expertise, and product involvement in predicting the effectiveness of an SMI endorsement. They also highlight the need to consider the different interactions between these three variables.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85171795279&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJCRMM.329246
    http://hdl.handle.net/10576/51977
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video