• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    What Makes Customers More Engaged on Social Media? An Investigation of Customers’ Responses to Brand-Generated Content on Twitter

    عرض / فتح
    What Makes Customers More Engaged on Social Media An Investigation of Customers Responses to Brand-Generated Content on Twitter.pdf (4.354Mb)
    التاريخ
    2023-08-29
    المؤلف
    Sharief, Omar
    Elsharnouby, Tamer H.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study employs thematic content analysis to explore how the content source (brand vs. brands in collaboration with celebrities), content type (informative, social, and entertaining), and content format (videos, links, photos, and text) shape customer engagement on Twitter. It also aims to unpack the user-generated content (UGC) patterns and users’ attitudinal and behavioral reactions in response to brand-generated content (BGC). Using 5086 tweets generated by a brand and 4676 brand-related tweets generated by users, the findings demonstrate a significant increase in user engagement with the content generated by brands in collaboration with a celebrity compared to the content generated solely by the brand regardless of the content type. The findings also reveal that social and entertaining content attracts more user engagement than informative content. Users tend to engage more with tweets containing images than tweets containing videos or links. The findings further illustrate that most users’ brand-related content is in the ‘mention’ style, and most users’ comments include negative behavior-related content. Our findings provide marketing managers with actionable insights into monitoring and managing brand-related social media content.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85168881029&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/10496491.2023.2251473
    http://hdl.handle.net/10576/51986
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video