• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessment of Pavement Performance Management Indicators Through Analytic Network Process

    عرض / فتح
    Assessment_of_Pavement_Performance_Management_Indicators_Through_Analytic_Network_Process.pdf (2.122Mb)
    التاريخ
    2022-12-01
    المؤلف
    Sirin, Okan
    Gunduz, Murat
    Shamiyeh, Mohammed E.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Pavement industry is very critical for any public authority looking after the safety and comfort of its citizens because it is the backbone of many transportation networks. Studying the factors that affect the pavement performance is essential to increase the lifetime of pavement. The objective of this article is to identify the factors that affect pavement performance and rank their effect. From a detailed literature review, 29 factors are identified and a questionnaire is developed to examine perceptions of the industry professionals about the importance of each factor on pavement performance. A total number of 205 completed responses are collected. The collected data are analyzed by relative importance index and a multicriteria decision-making method, analytic network process. Based on the data analysis, it is found that the most three significant factors are related to surface conditions, namely, 'high percentage of cracks,' 'extremely rough road surface,' and 'high rut depth.' The outcome of this article will help the professionals in the pavement industry to improve pavement performance, extend the expected pavement life cycle, and reduce the maintenance requirements.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85084468697&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TEM.2019.2952153
    http://hdl.handle.net/10576/53513
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎867‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video