• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The attitude towards orgnizational change and its impact on employees trust, job satisfaction and job commitment in public sector in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    OGSApprovedProject_Alreem Al-Jaber.pdf (1.095Mb)
    التاريخ
    2016-06
    المؤلف
    Al-Jaber, ALReem Khalid
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Although changes within an organizations are important for the organization’s livelihood, these changes can affect many aspects of employee behavior. Therefore, this paper examines the impact of employee attitudes toward organizational change on employees trust , job satisfaction and job commitment. Research was conducted on Qatari public sector organizations. This study may be the first inclusive empirical research to analyze the attitudes of employee at public organizations following organizational change. This study evaluates the links between the independent variable (attitude towards organizational change) and three dependent variables – employees trust, job satisfaction and job commitments. The primary data were collected using a questionnaire. Out of the 208 questionnaire that were distributed, 108 were deemed acceptable, a response rate of 52%. The questionnaire examined the correlation between the independent variable and the three independent variables. In addition, the study employed several control variables, such as age, gender, experience, education, company size and position. The findings support the three hypotheses wherein the independent variable has a positive relationship with the three dependent variables; trust, satisfaction and commitment.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/5369
    المجموعات
    • Business Administration [‎111‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video