• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Understanding customer satisfaction at Al-Ahli hospital in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    OGSApprovedProject_ShouqMohannadi.pdf (1.431Mb)
    التاريخ
    2016-06
    المؤلف
    AL MOHANNADI, SHOUQ
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    paper starts by discussing the importance of the healthcare industry in Qatar and provides a brief about Al-Ahli hospital and why is it important for Al-Ahli Hospital to understand their customer satisfaction. It also provides an overview about the customer satisfaction, the factors that impact customer satisfaction, why customer satisfaction is important and how to measure customer satisfaction. This research paper discusses seven studies conducted around the world tackling the customer satisfaction in the healthcare industry from different perspectives. The research paper uses a quantitative research methodology to test five hypothesis related to customer satisfaction. The data was collected using a structured questionnaire that was conducted in English and Arabic using an online surveying tool (survey Gizmo). The sampling method was convenient sampling and out of the 206 response attempts, 111 completed questionnaires were collected. The researcher then analyses the results using Statistical Package for Social Sciences (SPSS) using a new model that was created by the researcher. The model suggests that there are nine factors that impact customer satisfaction in the healthcare industry. These nine factors are price, customer efforts score, speed of service, ease of using the service, service escape, staff communication skills, staff courtesy, quality of service and competence. Each of the nine factors are measured using a range of questions. Using regression analysis, it was concluded that the factors that impact customer satisfaction differ based on the service provided (inpatient, outpatient or emergency). The common factor among all services is the speed of service which is driven by the urgency of getting healthcare services. Furthermore, net promoter score was calculated to test customer loyalty. Based on the analysis conducted, the researcher then provides Al-Ahli hospital with a list of recommendations to take this study forward and improve their services. The researcher also discusses the limitations of the study and provides recommendations to improve similar studies.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/5375
    المجموعات
    • Business Administration [‎120‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video