• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Role Of Social Media on consumer Behavior in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    OGSApprovedProject_TarekElSherif.pdf (610.8Kb)
    التاريخ
    2016-06
    المؤلف
    El-Sherif, Tarek
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Social media has evolved our lives in many ways, it has made the world seem like a smaller place. This is in particular applicable when doing business. In Qatar, there are many business retailers who are not necessarily physically existent that operate, sell and communicate through social media platforms. Because there is no legal protection and regulations on this market, confidence is definitely an issue. This research paper aims to identify how consumer behavior in Qatar has changed by using different social media platforms to purchase products and/or services from physically non-existent merchandisers. The three main dimensions were; consumer confidence, consumer correspondence and consumer empowerment. Along with the literature review conducted, an expert interview was conducted with 15 different participants who use social media in Qatar. They were from different nationalities, age group and professions. In general, there is a great positive feedback about buying products and/or services on social media in Qatar, but trust is still a critical issue. Consumers in Qatar generally do not interact easily with one another, but always seek reviews and comments before considering purchasing a product or service. In general, consumers trust what other consumers say about products and/or services that are offered on different social media platforms. However, there is always a level of uncertainty if a certain shopper is going through an unprecedented experience of shopping via social media platforms.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/5376
    المجموعات
    • Business Administration [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video