• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Critical Success Factors for eRP Implementation: Two directions Focusing on employee Perceptions in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Critical-Success-Factors-for-ERP-Implementation_-Two-Directions-Focusing-on-Employee-Perceptions-in-Qatar.pdf (612.7Kb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Idilbi, Muradallah
    Abu-Shanab, Emad Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Due to the high failure rate of enterprise resource planning (ERP) systems, implementation issues have been highly addressed in the literature. Two major directions were followed in the literature focusing on technology adoption theories and focusing on the critical success factors (CSF) of ERP implementation from organizational perspectives. However, few studies covered both directions in one study. This study extended the TAM with computer self-efficacy (CSE) and explored the major CSF that influence the implementation process of ERP systems in a Qatari environment. Three hundred twenty-one valid responses were collected from employees working in 40 different organizations with varied business lines in Qatar. Results indicated that perceived usefulness, perceived ease of use, and computer self-efficacy were significant predictors of behavioral intention (R2 = 0.56). Major findings of the descriptive analysis related to the CSF concluded that top management support followed by users’ training and project management process are the major ones perceived by the sample.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85168129820&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4018/IJTHI.297613
    http://hdl.handle.net/10576/54508
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video