• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Digital Advertising Creative Processes and Innovation in UK SME Advertising Agencies: An Empirical Investigation of Viral Advertising

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CFDJ-Volume 2-Issue العدد الثاني - الجزء الأول- Page 75-116.pdf (883.8Kb)
    التاريخ
    2021-07
    المؤلف
    Raghubansie, Antonius D.
    El-Gohary, Hatem O. Aly Salem
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Innovation is arguably the largest theme in advertising literature. However, the emergence of E-Marketing has led to an unprecedented level of change in the industry. In an attempt to explore innovation practices and digital advertising creative processes by UK advertising agency, this paper empirically, investigates the different innovations introduced into the advertising creative design and development process by UK advertising agency managers. The research focuses specifically on the creation of viral adverts. While there have been several studies of the broader advertising industry and change within agencies, there has been less attention to campaign creation activities and exactly “how” and “where” in the design process creative managers have innovated to support virality. The study adopts an interpretivism paradigm employing a qualitative approach. Data were collected using in-depth semi-structured interviews with UK SME advertising agencies’ creative managers to analyse their visions and reactions to viral advertising, as they conceived, considered and reflected on advertising campaigns. The findings indicated that although there are major changes within advertising creative design and development process, some aspects are still the same (e.g., core brand values directing the campaign, the iterative process of research, and discussions). The planning process is fundamentally unchanged, indicating that prior work has over-stated the case for radical change. The findings confirmed not only viral advertising’s unique ability to live in both the “old” and “new” media world but it also shows where innovations in the advertising campaign process have been introduced. The findings challenge some of the prior work, which has been over-enthusiastic about the disruptive nature of the digital environment. This research paper enhances empirical research studies in the field which had been conducted to examine viral advertising campaign design.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.21608/cfdj.2021.146712
    http://hdl.handle.net/10576/54529
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      EXPLORING THE PARADOX OF PRIVACY AND PERSONALIZATION IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE ENABLED SOCIAL MEDIA ADVERTISING 

      GHAZAL, CHIRINE (2023 , Master Thesis)
      The emergence of Artificial Intelligence (AI) has transformed the landscape of social media advertising, enabling businesses to target their audience with greater precision and accuracy. This study aims to investigate the ...
    • Thumbnail

      Localizing to Arabic consumers: Insights from print advertising 

      Sobh R.; Singh N.; Chun W.; Benmamoun M. ( Routledge , 2018 , Article)
      This study argues that understanding the nature and influence of cultural differences in print advertising is important for an effective international marketing strategy. Previous studies have investigated cross-cultural ...
    • Thumbnail

      Exploring the Impact of Combining Neuromarketing and AI Adoption on the Perceived Effectiveness of Social Media Advertising Campaigns: An Overview of the Literature and a Proposed Framework 

      AlRoshoud, Abdullah Nabeel; El-Gohary, Hatem Osman ( IGI Global Publishing , 2024 , Article)
      Literature shows that integrating advanced tech-oriented marketing skills and techniques (i.e., Neuromarketing and Artificial Intelligence concepts) and assessing that influence toward incentivizing SMEs owners to outsource ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video