• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Role of the Person Focused IARA Model in Reducing Anxiety and Improving Body Awareness and Illness Management in Diabetics with Acquired Lipodystrophy: A Mixed-Method Study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    jpm-12-01865.pdf (2.058Mb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Viglino, Francesca
    Sellami, Maha
    Broglio, Fabio
    Scuntero, Paola
    Padovan, Anna M.
    Maulini, Claudia
    Beccuti, Guglielmo
    Bragazzi, Nicola
    Barattucci, Massimiliano
    Kuvačić, Goran
    De Giorgio, Andrea
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Lipodystrophy is one of the most frequent complications in people with diabetes following subcutaneous insulin therapy, and poor management can lead to several problems, such as impaired glycemic control and adherence to therapy, anxiety, and depression. Poor injection technique represents the main risk factor for lipodystrophies. In order to enhance the patient's insulin injection technique to heal lipodystrophy, improve psychological indices, and promote involvement in their health and care, the efficacy of emerging person-centered care called the IARA model was tested. Methods: A total of 49 patients were randomly allocated to the IARA group (Experimental; n = 25) or standard education (Control; n = 24). The following questionnaires were used in a mixed-method design: (i) State Anxiety Scale; (ii) Beck Depression Inventory; (iii) Italian Summary of Diabetes Self-Care Activities. An ad hoc open-ended questionnaire was structured for the qualitative analysis. Finally, photos were taken in order to verify if injection sites were changed until the follow-up at 12 months. The number of patients who participated until the completion of the study was 17 in the IARA and 11 in the Control group. Results: State anxiety was significantly reduced in people who followed IARA to follow-up at 3 and 6 months (p < 0.05). The IARA group also demonstrated better compliance in blood glucose monitoring and foot-care compared to Control at follow-up at 12 months. The management of insulin injections dramatically improved in participants who received IARA intervention. Conclusions: IARA could be considered an effective strategy to improve well-being and compliance in people affected with diabetes mellitus and lipodystrophy complications.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/jpm12111865
    http://hdl.handle.net/10576/54622
    المجموعات
    • التربية البدنية [‎137‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video