• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring the Pathways to Tourist Loyalty in Pakistani Tourism Industry: The Role of Destination Image, Service Quality, E-WOM, and Social Media

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-15-16601.pdf (1.490Mb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Rahman, Afshan
    Farooq, Naveed
    Haleem, Muhammad
    Shah, Syed M.
    El-Gohary, Hatem
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Tourism plays a pivotal role in Pakistan's economic landscape. Understanding the drivers of tourist loyalty is paramount for sustainable growth. This study delves into the factors influencing tourist loyalty within Pakistan's tourism sector, examining the destination image, service quality, electronic word of mouth, and tourist satisfaction. Data sourced from a tourist survey at popular Pakistani destinations unveil significant relationships and mediation effects. The results underscore that a positive destination image and superior services directly impact tourist loyalty. Furthermore, electronic word of mouth and tourist satisfaction mediate these relationships, highlighting how positive perceptions and satisfaction bolster loyalty. Social media also exerts a moderating influence on the destination image, service quality, and tourist loyalty dynamics. These findings offer crucial insights for tourism stakeholders and destination marketers to refine strategies. By enhancing its destination image, delivering exceptional services, and leveraging social media, Pakistan can both attract and retain tourists, bolstering its tourism sector's growth and prosperity. This study contributes to the existing literature and offers practical guidance for promoting tourism in developing nations like Pakistan.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su152416601
    http://hdl.handle.net/10576/55031
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎788‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video