• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Green Transformational Leadership, Green Entrepreneurial Orientation and Performance of SMEs: The Mediating Role of Green Product Innovation

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S219985312300077X-main.pdf (638.7Kb)
    التاريخ
    2022
    المؤلف
    Majali, Tha'er
    Alkaraki, Mahmoud
    Asad, Muzaffar
    Aladwan, Nael
    Aledeinat, Mazen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Green practices are becoming increasingly important throughout the world. The performance of SMEs is becoming a crucial issue because of increasing awareness of consumers about environmentally friendly products; therefore, enterprises not following green practices may face a significant decline in performance. Therefore, the purpose of the study was to identify the mediating role of green product innovation between green entrepreneurial orientation, green transformational leadership, and the performance of SMEs. To meet the objectives of the study, structural equation modeling was applied to the data collected from 384 manufacturing SMEs operating in Amman, Jordan, using systematic sampling. The findings revealed that the mediating role of green product innovation was insignificant at the 5% level of significance but significant at the 10% level of significance. All other relationships were significant at the 5% level of significance. This study provides theoretical support for investing more resources in green product innovation to gain sustainability.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/joitmc8040191
    http://hdl.handle.net/10576/55056
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Green transformational leadership and green creativity? The mediating role of green thinking and green organizational identity in SMEs 

      Al-Ghazali, Basheer M.; Gelaidan, Hamid Mahmood; Shah, Syed Haider Ali; Amjad, Rafia ( national center for biotechnology information , 2022 , Article)
      For countries and organizations to achieve sustainable development, radical green creativity is required. Despite the fact that the influencing elements of green creativity have received a lot of attention, there is little ...
    • Thumbnail

      Innovate or perish: can green entrepreneurial orientation foster green innovation by leveraging green manufacturing practices under different levels of green technology turbulence? 

      Al-Swidi, Abdullah Kaid; Al-Hakimi, Mohammed A.; Al-Sarraf, Jaafar; Al koliby, Ibraheem Saleh ( Emerald Publishing , 2023 , Article)
      Purpose: While the significance of green entrepreneurial orientation (GEO) has been acknowledged, it is still not fully understood how GEO influences green innovation (GI). Depending on the natural resource-based view ...
    • How does consumer pressure affect green innovation of manufacturing SMEs in the presence of green human resource management and green values? A moderated mediation analysis 

      Al-Swidi, Abdullah Kaid; Al-Hakimi, Mohammed A.; Gelaidan, Hamid Mahmood; Al-Temimi, Saheim Khalaf A.J. ( Wiley , 2022 , Article)
      Although consumer pressure has been recognized as an essential driver of green innovation, the question remains as to how consumer pressure could lead to green innovation. Drawing on the stakeholder theory and Supplies-values ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video