• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Heat Adaptation and Nutrition Practices: Athlete and Practitioner Knowledge and Use

    Thumbnail
    التاريخ
    2022-04-20
    المؤلف
    Alabdulwahed, Salma
    Galán-López, Natalia
    Hill, Tom
    James, Lewis J.
    Chrismas, Bryna Catherine Rose
    Racinais, Sebastien
    Stellingwerff, Trent
    Leal, Diogo V.
    Hausen, Matheus
    Chamari, Karim
    Fullagar, Hugh H.K.
    Esh, Christopher
    Taylor, Lee
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: To survey elite athletes and practitioners to identify (1) knowledge and application of heat acclimation/acclimatization (HA) interventions, (2) barriers to HA application, and (3) nutritional practices supporting HA. Methods: Elite athletes (n = 55) and practitioners (n = 99) completed an online survey.Mann-Whitney U tests (effect size [ES; r]) assessed differences between ROLE (athletes vs practitioners) and CLIMATE (hot vs temperate). Logistic regression and Pearson chi-square (ES Phi [φ]) assessed relationships. Results: Practitioners were more likely to report measuring athletes' core temperature (training: practitioners 40% [athletes 15%]; P =.001, odds ratio = 4.0, 95% CI, 2%-9%; competition: practitioners 25% [athletes 9%]; P =.020, odds ratio = 3.4, 95%CI, 1%-10%). Practitioners (55%[15%athletes]) weremore likely to perceive rectal as the gold standard core temperature measurement site (P =.013, φ =.49, medium ES). Temperate (57% [22% hot]) CLIMATE dwellers ranked active HA effectiveness higher (P <.001, r =.30, medium ES). Practitioners commonly identified athletes' preference (48%), accessibility, and cost (both 47%) as barriers to HA. Increasing carbohydrate intake when training in the heat was more likely recommended by practitioners (49%) than adopted by athletes (26%; P =.006, 95% CI, 0.1%-1%). Practitioners (56% [28% athletes]) were more likely to plan athletes' daily fluid strategies, adopting a preplanned approach (P =.001; 95% CI, 0.1%-1%). Conclusions: Practitioners, and to a greater extent athletes, lacked self-reported key HA knowledge (eg, core temperature assessment/monitoring methods) yet demonstrated comparatively more appropriate nutritional practices (eg, hydration).
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85134483658&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1123/ijspp.2021-0462
    http://hdl.handle.net/10576/55475
    المجموعات
    • التربية البدنية [‎138‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video