• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    MODAL CHARACTERIZATION AND ROAD ROUGHNESS RECONSTRUCTION USING DYNAMIC VEHICLE ACCELERATIONS AND ANNS

    Thumbnail
    عرض / فتح
    C23_21392.pdf (748.8Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Douier, Kais
    Hussein, Mohammed F. M.
    Renno, Jamil
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Road networks are considered huge and critical infrastructures that support the development and growth of societies. These infrastructures deteriorate over time due to regular usage and/or external environmental factors. Deteriorating road networks eventually cause ride discomfort for their users and the production of ground-borne noise and vibrations. Thus, maintaining these infrastructures is essential, and monitoring the condition of the roads is one of the most important steps in maintaining these road networks. Road roughness could be considered as one of the main indicators of the road's overall health. The International Roughness Index (IRI) is used to describe the road roughness profile numerically in a single value. Traditionally the IRI is obtained through manual or automated profilometers, profilographs, or dipstick profilers, which could be time/money consuming. Therefore, this study investigates the ability of Artificial Neural Networks (ANNs) in reconstructing road roughness profiles from dynamic vehicle accelerations. This study also investigates the ANNs ability to predict the model characteristics of a 7-DOF Full Car (FC) model, which is constructed to extract the dynamic vehicle accelerations of a vehicle moving on various roughness profiles. First, the FC model will be moving over a certain obstacle so that the developed ANN could take the dynamic vehicle accelerations as inputs and predict the FC model characteristics. Once the model characteristics are obtained, another ANN will be trained using the dynamic vehicle acceleration of an FC model with the same characteristics to reconstruct the road roughness profile.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.7712/120123.10780.21392
    http://hdl.handle.net/10576/55699
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎867‎ items ]
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1472‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video