• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإعلام وعلم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإعلام وعلم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Corporate social responsibility in the oil and gas industry in Qatar perceptions and practices

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2015-11
    المؤلف
    Kirat, Mohamed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In the last few years, the state of Qatar paid a great attention to corporate social responsibility (CSR) to face a score of challenges namely sustainable development, globalization, governance, corporate sector impact, communications, finance, ethics among others. Through in depth interviews and the analysis of companies’ websites and annual CSR reports, this study looked at the perceptions and practices of CSR in Qatar. Findings of the study suggest that Qatar oil and gas companies engage in corporate social responsibility activities focusing on health, sports, education and environment, while neglecting other important areas such as human rights, labor rights, work conditions, anti-bribery and anti-corruption measures. They perform no research and assessments before or after they engage in CSR activities. CSR should be enforced by law, and implemented according to international standards in order to improve its performance and to meet local and international challenges. With barely a decade of practice and experience, CSR in Qatar oil and gas industry is developing fast and has to move to the next step where the focus should be given to developing policies and strategies, and through institutionalizing it.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0363811115000946
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.pubrev.2015.07.001
    http://hdl.handle.net/10576/5581
    المجموعات
    • الإعلام وعلم المعلومات [‎78‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video