• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Modeling the Impact of Weather Conditions on Pedestrian Injury Counts Using LASSO-Based Poisson Model

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Abdella, Galal M.
    Shaaban, Khaled
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Statistical models for measuring the impact of adverse weather conditions on pedestrian injuries are of great importance for enhancing road safety measures. The development of these models in the presence of high collinearity among the weather conditions poses a real challenge in practice. The collinearity among these conditions may result in underestimation of the regression coefficients of the regression model, and hence inconsistency regarding the impact of the weather conditions on the pedestrian injuries counts. This paper presents a methodology through which the penalization-based regression is applied to model the impact of weather conditions on pedestrian injury in the presence of a high level of collinearity among these conditions. More specifically, the methodology integrates both the least absolute shrinkage squared operator (Lasso) with the cross-validation approach. The statistical performance of the proposed methodology is assessed through an analytical comparison involving the standard Poisson regression, Poisson generalized linear model (Poisson-GzLM), and Ridge penalized regression model. The mean squared error (MSE) was used as a criterion of comparison. In terms of the MSE, the Lasso-based Poisson generalized linear model (Lasso-GzLM) revealed an advantage over the other regression models. Moreover, the study revealed that weather conditions involved in this study are of insignificant impact on pedestrian injury counts.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s13369-020-05045-w
    http://hdl.handle.net/10576/56161
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎862‎ items ]
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1465‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video