• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    THE EFFECT OF GENERATIVE AI ON STUDENTS' CREATIVE PROBLEM-SOLVING SKILLS

    عرض / فتح
    Adeel Zarif_OGS Approved Project.pdf (1.348Mb)
    التاريخ
    2024-06
    المؤلف
    ZARIF, ADEEL AHMAD
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Higher Education Institutions (HEI) are assigned the responsibility of cultivating skillsets in students that improve their employability and maximize their value to industry. Creativity and problem-solving are important skills to which the job market attaches significant importance. However, HEI is heavily criticized for its incompetence in developing creative problem-solving skills that meet the market demands. Artificial intelligence and the recent advancement in generative AI promise to bridge the gap between academia and industry. In this research, we examine the effect of student use of generative AI on creative problem-solving skills considering their self-efficacy and perception of the technology. We adopted a mixed-method design experiment to identify factors contributing to generative AI's success in cultivating creative problem-solving skills. Our findings highlight the integration of generative AI in higher education may not automatically enhance students' creative problem-solving abilities, and that other factor, such as student engagement and competency, play a crucial role in determining the effectiveness of this technology
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/56274
    المجموعات
    • Business Administration [‎119‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video