• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EMBRACING AI TOOLS IN EDUCATION: THE CASE OF CHATGPT

    عرض / فتح
    Yosra Mounir_OGS Approved Project.pdf (1.379Mb)
    التاريخ
    2024-06
    المؤلف
    HAMANA, YOSRA MOUNIR
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The evolution of generative artificial intelligence tools has experienced a notable surge in recent years, creating new opportunities for higher education to innovate by enhancing teaching, learning, and research practices. This study aims to investigate the factors that affect students' intention to use ChatGPT in higher education. We assume that the use of ChatGPT will enhance student performance. Using an expanded version of the Unified Theory of Acceptance and Usage (UTAUT), the medical artificial intelligence readiness scale for medical students (MAIRS-MS) was used to derive the four additional variables. The research seeks to analyze how performance expectancy, effort expectancy, social influence, facilitating conditions, cognition, ability, vision, and ethics affect students' intention to use ChatGPT and its impact on their performance. A sample of 385 students enrolled in Qatar University was collected through an online questionnaire. To evaluate the generated nine hypotheses and provide answers to the study questions, the data were analyzed using SPSS and Smart PLS-4 software. Subsequent examination of the data revealed the intention to use ChatGPT is significantly positively impacted by performance expectancy, effort expectancy, social influence, ability, and ethics. However, students' behavioral intention to use ChatGPT is not significantly impacted by facilitating conditions and cognition and is significantly negatively impacted by vision. Universities will gain from this study by providing them with a comprehensive view to understand students' behavior, enabling them to integrate this knowledge to incorporate ChatGPT into education.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/56281
    المجموعات
    • Business Administration [‎120‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video