• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الحوسبة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الحوسبة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    STRONG MARKET-MAKING USING DEEP REINFORCEMENT LEARNING: BITCOIN MARKET ANALYSIS

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Abdulhady Fezooni_ OGS Approved Thesis.pdf (1.644Mb)
    التاريخ
    2024-06
    المؤلف
    FEZOONI, ABDULHADY YOUNES
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study evaluates the use of deep reinforcement learning (DRL) in market-making, specifically in the Bitcoin market. DRL has shown promise in providing robust market-making capabilities, including enhanced market liquidity and risk management, which may lead to more efficient price discovery and lower volatility. The study also discusses the historical perspective of market-making techniques and explains how agents can use DL algorithms and RL principles to improve preset objectives in financial markets. It also reviews essential DRL algorithms like Proximal Policy Optimization (PPO), Advantage Actor-Critic (A2C), and Deep Q-Network (DQN) and their specialized applications and the possible effect of DRL-based market-making on market dynamics. This project uses data science and machine learning to study Bitcoin market data. It's important for financial market analysis, especially in volatile and speculative cryptocurrency markets. The models' effectiveness is evaluated with spread capture ratio, market impact, and profitability. The findings can help academics and financial institutions understand how DRL can improve market efficiency and stability.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/56479
    المجموعات
    • الحوسبة [‎103‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Participation Behaviour Among International Students: The Role of Satisfaction with Service Augmentation and Brand Choice Attainment 

      Elsharnouby, Tamer H. ( Springer Nature , 2016 , Book chapter)
      Interest in understanding and managing the student experience has been growing in order to develop and offer high-quality, satisfaction-creating service experiences (Bowden and D’Alessandro 2011; Fagerstrøm and Ghinea ...
    • Thumbnail

      Services marketing practices in diverse cultures: Canada compared to Qatar 

      Abu Farha A.K.; Koku P.S.; Al-Kwifi S.O.; Ahmed Z.U. ( Emerald Group Publishing Ltd. , 2019 , Article)
      Purpose The service marketing literature has traditionally argued that the marketing practices of service firms that operate in diverse cultures should also differ. This paper aims to investigate this argument by examining ...
    • Thumbnail

      Green marketing in supermarkets: Conventional and digitized marketing alternatives to reduce waste 

      Jorge Ubirajara, Gustavo; Trento, Luiz Reni; de Souza, Michele; Pereira, Giancarlo Medeiros; Lopes de Sousa Jabbour, Ana Beatriz; Ndubisi, Nelson Oly; Chiappetta Jabbour, Charbel Jose; Borchardt, Miriam; Zvirtes, Leandro... more authors ... less authors ( Elsevier , 2021 , Article)
      This article seeks to identify and analyze green marketing actions that can reduce food waste (FW) of short shelf life (SSL) products by retailers and to propose effective FW mitigation strategies. The article is based on ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video