• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    DEVELOPING A FRAMEWORK FOR INNOVATION ECOSYSTEMS IN HYDROCARBON ECONOMIES/COUNTRIES

    عرض / فتح
    Ahmed Al-Sulaiti_ OGS Approved Dissertation.pdf (1.589Mb)
    التاريخ
    2024-06
    المؤلف
    AL-SULAITI, AHMED HASSAN
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Innovation is rapidly reshaping industries worldwide, including hydrocarbon processing, prompting the urgent need for sustainable economic strategies. Hydrocarbon-based economies face challenges in developing and implementing a comprehensive innovation strategy to achieve economic diversification and human capital development. The overall aim of this dissertation is to study the transition from finite resource reliance to a knowledge-based economy driven by innovation. The dissertation explores two interrelated pillars; innovation ecosystems and the diffusion of innovation in education, which is important in the progress towards KBE. The objectives encompass a comprehensive literature review, identifying critical opportunities and challenges, and examining factors influencing innovation adaptation in education. A systematic literature review, quantitative, and qualitative methodologies were employed to achieve the objectives, a total of 16 were interviewed in the focus group interview and more than 1120 respondents participated in the survey. Insightful interviews with business and academic professionals provided nuanced perspectives, while statistical analysis of survey data from Qatari schools shed light on factors affecting innovation in education. The study identifies the factors influencing innovation in education, which include teachers' understanding of innovation, workload, funding, and curriculum design, among others. This dissertation contributes valuable insights into fostering innovation and economic sustainability in hydrocarbon-based economies, emphasizing the need for diversified economic models and innovative educational practices to navigate an ever-evolving global landscape.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/56481
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎140‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video