• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EVALUATING SHARED PARKING ARRANGEMENTS IN THE CBD OF DOHA

    عرض / فتح
    Freh Alsalamah _OGS Approved Thesis.pdf (1.561Mb)
    التاريخ
    2024-06
    المؤلف
    ALSALAMAH, FREH MAHMOUD ALI
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Shared parking has been proposed as a solution to alleviate parking problems. This research aimed to study the impact of shared parking arrangements, in the West Bay area of Doha city, on the traffic volumes and travel time. A questionnaire survey was conducted and distributed in the study area to check peoples' perceptions about the current parking situation in the study area and shared parking as a solution to solve parking issues. The study used a model developed using VISUM software to test different scenarios and combinations of shared parking locations and the number of allocated parking lots. This approach was based on a model derived from the Qatar Strategic Transport Model, supplemented with updated field data on parking availability and trip generation for various entities. The findings from the survey showed that the current condition of parking in the study area is very poor and people strongly support the implementation of shared parking facilities. The findings from the model gave crucial information regarding the optimal scenario and placement of shared parking facilities in the area where scenario 3 was shown to be the most effective with a reduction in traffic volume by 31% in major collectors, 27% in minor collectors, and 25% in turn lanes, alongside a decrease in average travel time by 29% in major collectors, 45% in minor collectors and 23% in turn lanes. Additionally, the findings of this research have the potential for revenue generation as well as conservation of resources.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/56486
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎140‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video