• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز قطر للنقل والسلامة المرورية
  • السلامة المرورية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Signal-Free Corridor Development and Their Impact on Pedestrians: Insights from Expert and Public Surveys

    Thumbnail
    عرض / فتح
    sustainability-15-14480-with-cover.pdf (4.903Mb)
    التاريخ
    2023-10-04
    المؤلف
    Abdullah, Muhammad
    Ali, Nazam
    Javid, Muhammad Ashraf
    Aslam, Muhammad Waqar
    Dias, Charitha
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Increasing vehicular demand has compelled decision makers to turn urban roads into signal-free corridors (SFCs) in Lahore. These corridors aim at prioritizing car flow over other modes and consist of various car-centric projects (CCPs), such as continuous flow intersections, grade separation, and continuous through movement. These projects often ignore pedestrian requirements and, thus reduce pedestrian safety. Considering the ongoing development projects in Lahore, this study aimed at evaluating the concept of SFCs. A total of 6 existing SFCs were identified in Lahore, which lacked basic pedestrian infrastructure. An expert survey was then conducted to understand the purpose of creating these SFCs, their effects on pedestrians, and the way forward. The thematic analysis regarding the purpose of creating these SFCs and their effect on pedestrians indicated the prioritization of private cars and pedestrian safety issues as the two underlying themes. A questionnaire survey was conducted to evaluate the perceptions of pedestrians on these two themes, i.e., pedestrian safety and car priority. Principle component analysis extracted two components labeled as pedestrian safety and car priority. Component scores were computed, and the three CCPs were then compared using non-parametrical tests in terms of both these components. According to the results, continuous flow intersections were declared to be significantly safer than continuous through movement and grade separation, whereas continuous flow intersection was found to be prioritizing cars over pedestrians significantly more than continuous through movement and grade separation. Finally, policy implications were presented for practitioners.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85174186052&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3390/su151914480
    http://hdl.handle.net/10576/56506
    المجموعات
    • السلامة المرورية [‎163‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video