• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Vehicular Crowd Management: An IoT-Based Departure Control and Navigation System

    Thumbnail
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Elbery, Ahmed
    Hassanein, Hossam S.
    Zorba, Nizar
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Large sport and entertainment events such as soccer games or concerts attract an immense number of fans, most of whom use personal vehicles to get to the event. Such a large number of cars presents a 'vehicular crowd' that needs to leave in an organized, timely, and safe manner after the event. Combining vehicular crowds with a constrained road networks raises the need for efficient techniques for vehicular crowd management which is a fundamental building block in smart cities. We introduce a novel Vehicle Departure Control (VDC) and navigation system to clear the network in a shorter time and reduce network congestion and system-wide travel time. The proposed system collects network information from a variety of sensory devices: connected vehicles, smartphones, and traffic cameras. Then, it fuses this data to compute the current state conditions of each road link. Based on these parameters, the VDC module determines the allowable vehicle departure rates, and the navigation module computes the system-optimum routes for drivers to take. The proposed system is implemented in a microscopic simulator. The FIFA World Cup 2022 is used as a case study. We compare the proposed system to the Sup-population Dynamic Time-dependent Incremental Traffic Assignment (SFDTIA) which is a typical real-time navigation system that is currently in use by commercial systems. The results show that our optimum navigation and departure control reduced the network clearance time on average by 16%, and by 37% in certain extreme conditions.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICC40277.2020.9148635
    http://hdl.handle.net/10576/56617
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video