• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Optimal location of Electric Vehicle Rapid Charging Stations in Power Distribution Network and Transportation Network with V2G Strategies

    Thumbnail
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Ahmad, Fareed
    Iqbal, Atif
    Ashraf, Imtiaz
    Marzband, Mousa
    Khan, Irfan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Government organizations and the automotive industry are paying close attention to electric vehicles (EVs) because of their lower CO2 emissions, cheap maintenance, and low operating costs. EVs have a bright future ahead of them and have become increasingly popular as the primary source of new energy, due to which many countries are interested in developing the EV charging infrastructure. The optimal number of charging stations and placement has become a prominent research topic across the world, and these challenges are vital for government planning for EVs. This paper first built a mathematical model to predict the number of EV rapid charging stations (EVRCSs) in the given area. Moreover, a model has been developed to optimize the location of EVRCS in the power distribution network with V2G strategies at the charging stations. The power loss of the distribution network and the transportation cost of EVs from the demand point to EVRCS are considered objective functions for problem formulation. The proposed model for the placement of EVRCS has been tested on the IEEE34 bus system, and power flow was analyzed by using the backward forward sweep algorithm. Results are analyzed for the base case without EVRCS placement, the optimal location of EVRCS without V2G strategies, and the optimal location of EVRCS with V2G strategies.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ITEC-India53713.2021.9932488
    http://hdl.handle.net/10576/56846
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video