• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Reducing Force Ripples and Enhancing Reliability in LSRMs Through Modern Structure and Advanced Control Systems

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Reducing_Force_Ripples_and_Enhancing_Reliability_in_LSRMs_Through_Modern_Structure_and_Advanced_Control_Systems.pdf (4.131Mb)
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Masoudi, Siamak
    Ben-Brahim, Lazhar
    Gastli, Adel
    Al-Emadi, Nasser
    Djemai, Mohamed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Linear switched reluctance motors (LSRMs) are highly popular due to their simple and robust structure, affordable pricing, and ability to operate at high efficiency. However, a major drawback of these motors is the high ripple force. In this paper, a novel structure for a linear motor with an exceptionally lightweight rotor and a stator with separate poles is presented, making it suitable for use in electric train systems. The proposed system not only significantly reduces force fluctuations but also enables the distribution of force along the length of the moving vehicle, ensuring smooth motion. Moreover, the reliability of the system is enhanced, as the LSRM can continue its motion even in the presence of a fault in one of the phases. In applications with high speeds, the use of a fast controller seems essential, but conventional fast regulators often lack sufficient precision. To address this issue, a new control system is introduced, utilizing a new 12-vector voltage switching table and a current controller. Unlike conventional control methods, the phases firing angle in the proposed system is not fixed. As a result, acceptable performance at different speeds is achieved through an adaptive real-time turn-on position control.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3385437
    http://hdl.handle.net/10576/57608
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video