• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التمريض
  • أبحاث التمريض
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Artificial Intelligence Readiness, Perceptions, and Educational Needs Among Dental Students: A Cross-Sectional Study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Clinical Exp Dental Res - 2024 - Hammoudi Halat - Artificial Intelligence Readiness Perceptions and Educational Needs.pdf (505.3Kb)
    التاريخ
    2024-08-01
    المؤلف
    Hammoudi Halat, Dalal
    Shami, Rula
    Daud, Alaa
    Sami, Waqas
    Soltani, Abderrezzaq
    Malki, Ahmed
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objectives: With Artificial Intelligence (AI) profoundly affecting education, ensuring that students in health disciplines are ready to embrace AI is essential for their future workforce integration. This study aims to explore dental students' readiness to use AI, perceptions about AI in health education and healthcare, and their AI-related educational needs. Material and Methods: A cross-sectional survey was conducted among dental students at the College of Dental Medicine, Qatar University. The survey assessed readiness for AI using the Medical Artificial Intelligence Readiness Scale (MAIRS). Students' perceptions of AI in healthcare and health education and their educational needs were also explored. Results: A total of 94 students responded to the survey. AI readiness scores were average (3.3 ± 0.64 out of 5); while participants appeared more ready for the vision and ethics domains of MAIRS, they showed less readiness regarding cognition and ability. Participants scored average on AI perceptions (3.35 ± 0.45 out of 5), with concerns regarding AI risks and disadvantages. They expressed a high need for knowledge and skills related to AI use in healthcare (84%), AI for health-related research (81.9%), and AI in radiology and imaging procedures (79.8%). Student readiness had a significant correlation with AI perceptions and perceived level of AI knowledge. Conclusions: This is the first study in Qatar exploring dental students' AI readiness, perceptions, and educational needs regarding AI applications in education and healthcare. The perceived AI knowledge gaps could inform future curricular AI integration. Advancing AI skills and deepening AI comprehension can empower future dental professionals through anticipated advances in the AI-driven healthcare landscape.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85197728499&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/cre2.925
    http://hdl.handle.net/10576/58043
    المجموعات
    • أبحاث طب الأسنان [‎419‎ items ]
    • أبحاث التمريض [‎95‎ items ]
    • أبحاث التخصصات الصحية [‎118‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video