• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Teaching Physical Assessment and Disease Screening to Students in the Health Professions: A Focus in Pharmacy Education

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Health_2016120714411446.pdf (1.100Mb)
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Zolezzi, Monica
    Abdallah, Oraib
    Major, Stella
    White, Diana
    Owusu, Yaw
    Sankaralingam, Sowndramalingam
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: As pharmacists continue to transition into the provision of public health care, physical assessment and disease screening will become part of their everyday practice, in a similar manner that it has been for doctors and nurses. Objective: The aim was to describe the health assessment of undergraduate curricula across three disciplines involved in public health care and to explore the students’ perceived training in a variety of health assessments. Method: Instructors of courses related to health assessment in medicine, nursing, and pharmacy colleges in Qatar were invited to participate in the curriculum review process. Students’ perceived training in a variety of health assessments was assessed using a self-administered survey. Both descriptive and inferential statistics were used to analyze the survey responses. Results: A narrative description for the similarities and differences in the health assessment curricula across the three colleges was provided. Blood pressure, heart rate, and heart sounds were the health assessments that almost all students received training on, although there were differences in where the training was delivered. The health assessments that the students perceived having received least training on were measuring bone mineral density, blood cholesterol and international normalized ratio reported by only 37%, 41% and 44% of students, respectively. Conclusion: The study identified a close alignment between each of the health discipline’s scope of practice and the health assessment content taught in each individual program. It also identified possible curricular gaps towards learning the skills of patient assessment that may need to be addressed.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4236/health.2016.815166
    http://hdl.handle.net/10576/59603
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video