• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluating a Remote Tele-Mentoring Gameplay Setup for Teaching Laparoscopic Suturing Skills

    عرض / فتح
    Evaluating_a_Remote_Tele-Mentoring_Gameplay_Setup_for_Teaching_Laparoscopic_Suturing_Skills.pdf (2.885Mb)
    التاريخ
    2023-08
    المؤلف
    Shabir, Dehlela
    Balakrishnan, Shidin
    Padhan, Jhasketan
    Yaacoub, Elias
    Mohammed, Amr
    Deng, Zhigang
    Al-Ansari, Abdulla
    Tsiamyrtzis, Panagiotis
    Navkar, Nikhil V.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The work presents an evaluation study to investigate the potency of remote tele-mentoring gameplay for training in minimally invasive surgeries, as compared to training through traditional in-person methods for teaching suturing skills. A remote tele-mentoring prototype is implemented to simulate the gameplay. Augmented surgical instruments (remotely controlled by a mentor) are overlaid onto the surgical video to assist the mentee with visual cues. The study evaluates teaching of the simulated surgical task of laparoscopic intracorporeal suturing among mentor-mentee pairs simulating a multiplayer game. It comprises a teaching stage followed by a testing stage, where error counts and duration during the gameplay are recorded and compared. The teaching stage was conducted in either of two modes, Mode-I (traditional in-person mentoring mode) or Mode-II (remote tele-mentoring gameplay mode). Results show that Mode-II took a higher duration in the teaching stage, but both modes performed equivalently in the testing stage. Thus, the efficacy of training through remote tele-mentoring in a gameplay mode is comparable to that of traditional in-person mentoring.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85174164714&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/SeGAH57547.2023.10253770
    http://hdl.handle.net/10576/59903
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2482‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video