• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The strategic actor in French organizational context: initial development of the French political engagement inventory

    عرض / فتح
    s12144-021-02154-z.pdf (795.7Kb)
    التاريخ
    2023-08-13
    المؤلف
    Rudelle Astié, Anne
    Dagot, Lionel
    Borteyrou, Xabi
    Briki, Walid
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The examination of cultural differences between French and American organizations allowed us to better understand people’s political engagement in the French organizational context. This paper examines the political engagement construct within the French organizational context and reports a research that aimed at validating the French Political Engagement Inventory (FPEI). Two studies examined the consistency of the factorial structure and the construct validity of the FPEI across three French samples. These procedures resulted in coming up with 18 items measuring French political engagement through four dimensions: Interpersonal influence skill, engagement in formal structure knowledge, engagement in continuous training, and engagement in strategic (informal) relationships knowledge. Results showed that the political engagement construct was: (a) positively related to self-monitoring, coalition, upward appeal, assertiveness, rationality, exchange influence tactics; (b) negatively related to trait anxiety; and (c) unrelated to ingratiation influence tactic. This research helped better understand how actors strategically engage in their organizations when they attempt to serve self-interests at work. Implications for the research of French political engagement are discussed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85112387888&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s12144-021-02154-z
    http://hdl.handle.net/10576/60180
    المجموعات
    • التربية البدنية [‎137‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video