• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Relationships between basic psychological needs and violent extremist Attitudes: The mediating role of actively open-minded thinking

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Relationships between basic psychological needs and violent extremist attitudes The mediating role of actively open-minded thinking.pdf (1.298Mb)
    التاريخ
    2022-03-10
    المؤلف
    Briki, Walid
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Although violent extremist attitudes promote extremist violence, little is known about the process through which these attitudes develop. Therefore, the present study attempted to advance knowledge of their development by exploring the relationships between three basic psychological needs (competence, relatedness, and autonomy), four dimensions of actively open-minded thinking (dogmatism, fact resistance, liberalism, and belief personification), and violent extremist attitudes. This study also aimed at examining whether the dimensions of actively open-minded thinking could account for the relationships between psychological needs and violent extremist attitudes. Five hundred nine adult volunteers (254 females and 255 males, M age = 33.20, SD age = 12.31) answered online questionnaires that assessed psychological needs, actively open-minded thinking, and violent extremist attitudes. I built and analyzed two structural equation models, and the results revealed that relatedness satisfaction negatively predicted violent extremist attitudes through experiencing lower levels of belief personification (i.e., dichotomized mode of thinking opposing “me/us” to “them”) (Model), while relatedness frustration positively predicted violent extremist attitudes through experiencing enhanced sense of belief personification (Model 2). Finally, this study highlighted the importance of satisfying people’s need for relatedness and helping them counteract the development of binary attitudes toward others, as preventive strategies against radicalization to violence.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85127034375&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/23311908.2022.2047300
    http://hdl.handle.net/10576/60182
    المجموعات
    • التربية البدنية [‎137‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video