• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Implementing learning into practice from continuous professional development activities: a scoping review of health professionals’ views and experiences

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s12909-024-06016-7.pdf (1.571Mb)
    التاريخ
    2024-12-01
    المؤلف
    Al-Omary, Heba
    Soltani, Abderrezzaq
    Stewart, Derek
    Nazar, Zachariah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: Continuing professional development (CPD) is an approach for health professionals to preserve and expand their knowledge, skills, and performance, and can contribute to improving delivery of care. However, evidence indicates that simply delivering CPD activities to health professionals does not lead to a change in practice. This review aimed to collate, summarize, and categorize the literature that reported the views and experiences of health professionals on implementing into practice their learning from CPD activities. Methods: This review was guided by the Joanna Briggs Institute Reviewers’ Manual methodology for scoping reviews. Three databases, PubMed, Embase and Cumulative Index to Nursing and Allied Health Literature (CINAHL), were systematically searched in February 2023 for articles published since inception. Two independent reviewers screened the articles against the inclusion criteria, and completed the data extraction. Data were summarized quantitatively, and the findings relating to views and experiences were categorized into challenges and facilitators. Results: Thirteen articles were included. Implementation of learning was not the primary focus in the majority of studies. Studies were published between 2008-2022; the majority were conducted in North America and nurses were the most common stakeholder group among Healthcare Professionals (HCPs). Five studies adopted qualitative methods, four quantitative studies, and four mixed-methods studies. The reported barriers of implementation included lack of time and human resource; the facilitators included the nature of the training, course content and opportunity for communal learning. Conclusion: This review highlights a gap in the literature. Available studies indicate some barriers for health professionals to implement their learning from CPD activities into their practice. Further studies, underpinned with appropriate theory and including all relevent stakeholders are required to investigate strategies that may facilitate the integration of learning from CPD into routine practice.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85204438596&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1186/s12909-024-06016-7
    http://hdl.handle.net/10576/61190
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1419‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video