• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Video Lecture Capture in Pharmacy Education: Insights From the Pandemic Experience

    Thumbnail
    عرض / فتح
    20241114-2645967-vx5pwg.pdf (3.537Mb)
    التاريخ
    2024-11-13
    المؤلف
    Hussain, Farhat N
    Reem, Al-Mannai
    Agouni, Abdelali
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The COVID-19 pandemic prompted an abrupt and widespread transition to remote learning, compelling higher education institutions to swiftly adjust to novel modalities. This study examines the post-pandemic insights and benefits of technology-enhanced learning (TEL), particularly archived video lecture capture systems, in facilitating undergraduate pharmacy education during and beyond the pandemic. Through a quantitative analysis of archival lecture views, we sought to identify critical elements that enabled a successful transition to remote learning, providing insights into sustainable educational methods for future disruptions. Our analysis indicated a substantial rise in weekly views of lecture archived recordings during the pandemic, with Spring 2020 achieving 452 views compared to 291 in Spring 2019. Usage surges transpired during weeks 11-13 of Spring 2020, aligning with the sudden transition to remote learning and a temporary postponement of assessments. A comparative analysis of archived lectures from Spring 2019 (delivered before the pandemic) at two intervals - November 2019 and September 2020 - revealed a significant rise in views following the pandemic. The temporal analysis of lecture archives access indicated that students sustained their after-hours watching patterns, with a peak occurring between 6 PM and 9 PM, particularly before major exams. Nevertheless, the frequency of access significantly increased after the pandemic. This study emphasizes the strategic importance of video lecture recording in enhancing resilience within higher education institutions, facilitating students' learning continuity, and equipping institutions for possible future disruptions. These technologies facilitate flexible, autonomous learning, catering to diverse student needs and learning styles. They also support faculty professional development by encouraging reflective practice and data analysis to improve teaching methods. Furthermore, video recording facilitates instructor collaboration and acts as a vital resource for ongoing education, allowing students to revisit complex topics. Integrating TEL and video capture systems into the conventional academic framework enables higher education to improve its readiness and adaptability to uphold educational quality during unexpected occurrences.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.7759/cureus.73649
    http://hdl.handle.net/10576/61318
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video