• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Exploring pre-service teachers’ professional experiences through the lens of boundary crossing: An Australian case study

    عرض / فتح
    chaaban-nguyen-2024-exploring-pre-service-teachers-professional-experiences-through-the-lens-of-boundary-crossing-an.pdf (575.8Kb)
    التاريخ
    2024-11-19
    المؤلف
    Chaaban, Y.
    Chaaban, Youmen
    Ngyuyen, Hoa Thi Mai
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This qualitative case study uses a boundary crossing lens to explore pre-service teachers’ professional experience through their own perspectives and those of their mentor teachers. A constant comparative method was used to analyse multiple sources of data, including in-depth interviews, field observations, feedback sessions, and reflection meetings. Data analysis revealed three major themes and nine subthemes. These themes illustrated the way the pre-service teachers experienced boundary crossing throughout the professional experience, including (1) navigating collaborative and hierarchical relationships, (2) integrating converging and diverging epistemologies, and (3) engaging in identity work. The study details the subthemes by giving voice to converging and opposing perspectives and reveals the complexities inherent in boundary crossing. Implications for leveraging the professional learning of pre-service teachers echo previous studies and herald the need for considering multiplicity and hybridity in any bridge-construction endeavours across universities, schools and the spaces in between.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85209762232&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/00049441241301843
    http://hdl.handle.net/10576/61720
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎122‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video