• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • مركز البحوث التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Sources contributing to engineering students' academic well-being: An exploration using the Q methodology

    عرض / فتح
    J of Engineering Edu - 2024 - Chen - Sources contributing to engineering students academic well‐being An exploration.pdf (3.646Mb)
    التاريخ
    2024-07-01
    المؤلف
    Chen, Juebei
    Du, Xiangyun
    Guerra, Aida
    da Silva, Filipe Miguel Faria
    Chaaban, Youmen
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Recent literature has identified students' academic well-being as an indicator of their persistence in their current study and competence development. While prior literature has focused on measuring students' academic well-being from psychological and mental health perspectives, limited studies have explored the ways in which the learning environment provides diverse sources (e.g., supervision and peer support) to support students' academic well-being. Purpose: This study aims to explore sources that foster students' academic well-being from the perspective of two different student groups, namely first-year engineering students and senior engineering students, in a PBL (project-based learning) environment. Method: The Q methodology was applied, connecting both qualitative and quantitative research characteristics. Two student groups, including 23 first-year engineering students and 19 senior engineering students, participated in this study to illustrate various viewpoints of different student groups and offer prospects for analyzing data from a new comparative angle via second-order factor analysis. Results: In the first-year engineering student group, three viewpoints were identified, namely the emphasis on enjoyment through study–life balance, personal values and aspirations, and academic agency. The senior engineering student group focused on internal sources related to professional development, including two viewpoints pertaining to their goal-oriented academic development and enactment of agency through self-management. Practical suggestions are proposed to optimize engineering curriculum design to better support students' academic well-being.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85195170828&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/jee.20605
    http://hdl.handle.net/10576/61797
    المجموعات
    • مركز البحوث التربوية [‎122‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video